Kriskommunikation

– förbered dig för kniviga situationer

Varför är det så svårt att kommunicera i en krissituation och varför agerar företagsledningar och organisationer inte sällan fel och fegt när krisen är ett faktum?  

Kriskommunikation, vare sig det handlar om en förtroendekris, varumärkeskris eller samhällskritiska skeenden, handlar om att vara transparent, snabb och uppriktig. Det är nästan aldrig krisen i sig som har störst effekt, utan hanteringen av den.

Har din verksamhet eller organisation
– en process med riktlinjer och policys för kriskommunikation?
– en levande kriskommunikationsplan inklusive en krisorganisation som är redo att kicka igång i eftermiddag om det behövs?
– genomfört krisspel någon gång under de senaste två åren?

Ibland kan det vara värdefullt att ta hjälp av en extern och oberoende aktör. Låt oss stötta dig, både inför och under en kris.

Strategi för kriskommunikation
Rådgivning och akut krisstöd
Förberedelse/budskapsträning
Föreläsningar
Vill du veta mer?
Hör av dig!
Anna Albinsson

0708-44 28 47
anna@identx.se

Vad innehåller en bra kriskommunikation?

Vi har listat fyra viktiga steg att följa under en pågående förtroendekris.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.