Projektbeskrivning

Valla Game Education

– PR och Grafisk form

Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst.

Kundens utmaning

Valla folkhögskola ville få deltagare till sin dataspelsutbildning Valla Game och vi på Identx fick i uppdrag att skapa en kampanj samt arbeta med PR för att få ut utbildningen i media.

Vår lösning

Vi genomförde flertalet intervjuer med befintliga utbildningsdeltagare för att samla insikter kring vad de tycker om utbildningen, varför de sökte, vad de drivs av och vill göra sen. Utifrån det skapade vi en digital marknadsföringskampanj som annonserades ut på Youtube med hjälp av vår samarbetspartner Adgrabber.

 
 
Valla Game i media

För att komplettera den digitala marknadsföringen skickade vi ut ett pressmeddelande och pitchade utvalda journalister om att ansökningsperioden för Valla Game nu var öppen samt att man hade ökat platserna med 100 procent. Nyheten plockades bland annat upp av DI Digital, i ett reportage om den stora kompetensbristen som finns i spelbranschen och hur landets skolor möter behovet. Här togs Valla folkhögskola och Valla Game upp som exempel, där det också nämndes att man dubblerar antalet platser för att möta branschbehovet.

Nyheten togs även in i prioriterad regionalmedia där man gjorde ett reportage med bild och text, i print och digitalt. Även branschmedia såsom IT-karriär skrev om utbildningen.

Ungefärligt medievärde
376 900 kr.

Budskap
Grafisk form
Kommunikationsstrategi
Digital marknadsföring
PR
Valla Game Education
Se alla case