Workshop – Strategi:2023

– kommunikation på en förändrad marknad

Skenande energipriser, oroliga konsumenter, politiskt skifte, stigande räntor, budgetnedskärningar, förändrade konsumtionsbeteenden, prisökningar, fallande tillgångspriser, brutna värdekedjor, inflation, krig i Ukraina…

Det händer mycket just nu som kommer påverka marknaden en lång tid framöver, vilket kan innnebära risker för många företag. Men nya finansiella förutsättningar och förändrade konsumtionsbeteenden innebär även nya möjligheter för de som agerar smart och anpassar sin kommunikation.

Att få människor att bryta vanor är inte lätt. Men när konsumenter börjar se över sina utgifter ökar även deras benägenhet att byta varumärke, sluta konsumera vissa varor eller skaffa helt nya vanor som innebär nya konsumtionsmönster.

Hur ska ni som företag göra för att undgå att tappa försäljning? Kan ni istället ta marknadsandelar när konkurrenterna drar ner på sin marknadsföring? Vilka kanalar ska ni prioritera om ni ändå tvingas minska er budget? Hur stor del av satsningarna ska vara varumärkesbyggande kontra säljdrivande? Kan det vara dags att blanda in PR i mediemixen? Det finns mycket att reflektera över när förutsättningarna förändras.

I vår workshop Strategi:2023 går vi igenom relevanta frågeställningar för just ert företag och tillsammans hjälps vi åt att optimera er kommunikationsstrategi för en marknad med nya risker och möjligheter.

För visst kan en förändrad marknad med tuffare förutsättningar innebära utmaningar, men det kan också skapa nya möjligheter som ni bör ta tillvara på.

Standardupplägg:
Kort föreläsning
Workshop 3 tim
Analys
Åtgärdsförslag

Kostnad: 25 000 kr
Upplägget kan anpassas efter specifika önskemål.

Vill du veta mer?
Hör av dig!