Skövde

Skövde – Platsmarknadsföring med visuell identitet, bildspråk och logotyp Skövde växer och utvecklas med sin nytänkande högskola och sitt starka näringsliv. Omvärldens vanligaste associationer är dock fortfarande starkt kopplade till berget Billingen och ibland även till den särpräglade dialekten. Skövde kommun och destinationsbolaget Next vill nyansera den bilden och få omvärlden [...]

Logotyp för plasten Tidaholm, framtagen av Identx

Tidaholm

Tidaholm – att definiera och illustrera en plats Att jobba med ett platsvarumärke handlar om att fånga in platsens själ, det där speciella som är påtagligt just där. Det som definierar platsen, präglar kulturen, atmosfären och som gör att människor dras dit, trivs och vill tillbaka. Identx fick i uppdrag att [...]

Platsen Nässjös logtoyp på ett tåg

Nässjö

Nässjö – ett annat Småland ”Mitt i den pittoreska idyllen Småland, bland röda stugor med Bullerbykänsla, tornar något helt annat fram. Rebelliskt och levande. En plats med en egen stil som är formad av sin industriella historia och en touch av rock ’n roll. Det är Nässjö.” En plats är också [...]

Vit logotyp för platsen Kungälv - framtagen av Identx

Kungälv

Kungälv - en plats för storheter Kungälv har genom historien varit en plats för kungar, viktiga överenskommelser och en viktig knutpunkt mellan tre nordiska länder. Idag finns de gamla fästningarna och byggnaderna kvar, men storheten ligger idag i att vara en plats där livet får utrymme, där allt finns inom räckhåll [...]

Logotyp för plasten Vadstena, framtagen av Identx

Vadstena

Vadstena - en kreativ historia Utmaning Konkurrensen om invånare, företag och besökare blir allt mer påtaglig och Vadstena Turism och Näringsliv AB ville definiera Vadstenas platsvarumärke med målet att få fler att upptäcka Vadstena som boendeort, etableringsort eller en plats att besöka och semestra på. Vi fick uppdraget att analysera och [...]

Till toppen