Logotyp och mönster för Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]

OnePartnerGroup - Fler ska få glädjen att uppleva framgång

OnePartnerGroup

OnePartnerGroup  -  I tillväxt är det viktigt att ha en gemensam grund När man är framgångsrik och växer så det knakar kan det vara svårt att hinna med det egna varumärket. OnePartnerGroup är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag med tydliga värderingar och engagerade medarbetare. I sin tillväxtresa, där [...]

Identx har skapar pantrapporten för Returpack/Pantamera

Returpack

Returpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]

Identx har utformat en kommunikationsplattform åt Jönköpings utbildningsförvaltning

Jönköpings utbildningsförvaltning

Jönköpings utbildningsförvaltning – Lärglädje, hela vägen Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun har en bred verksamhet som omfattar allt från förskola, grundskola och gymnasieskola till kulturskolan och arbetsmarknadsfrågor (AMA). För att stärka bilden av utbildningsförvaltningen som helhet och möta framtida kompetensbehov efterfrågades hjälp med att ta fram en gemensam vision, värdegrund och ett [...]

Logotyp för plasten Tidaholm, framtagen av Identx

Tidaholm

Tidaholm – Att definiera och illustrera en plats Att jobba med ett platsvarumärke handlar om att fånga in platsens själ, det där speciella som är påtagligt just där. Det som definierar platsen, präglar kulturen, atmosfären och som gör att människor dras dit, trivs och vill tillbaka. Identx fick i uppdrag att [...]

Identx har tagit fram Bixias årsredovisning för 2018

Bixia

Bixia – årsredovisning Tillsammans med Gryt film har Identx producerat elbolaget Bixias årsredovisning för 2018. Årsredovisningen är webbaserad och bygger till stor del på rörligt material. Syftet med en årsredovisning som bygger på filmer var att nå en bredare målgrupp genom ett lättillgängligt och intressant innehåll som besvarar de frågor som [...]

Platsen Nässjös logtoyp på ett tåg

Nässjö

Nässjö – Ett annat Småland ”Mitt i den pittoreska idyllen Småland, bland röda stugor med Bullerbykänsla, tornar något helt annat fram. Rebelliskt och levande. En plats med en egen stil som är formad av sin industriella historia och en touch av rock ’n roll. Det är Nässjö.” En plats är också [...]

Budskap ur Grundtubens varumärkesplattform, framtagen av Identx

Grundtuben

Grundtuben - Plattform, visuell identitet och ny webb Grundtuben utför totalentreprenader för bullerplank och andra applikationer som kräver grundläggning. Grundtuben hade önskemål om att fräscha upp varumärket och Identx fick förtroendet att arbeta fram en plattform, skapa en ny logotyp och grafisk profil, arbeta fram en kommunikationsstrategi samt en ny webbsida. [...]

Logotyp för plasten Vadstena, framtagen av Identx

Vadstena

Vadstena - en kreativ historia Utmaning Konkurrensen om invånare, företag och besökare blir allt mer påtaglig och Vadstena Turism och Näringsliv AB ville definiera Vadstenas platsvarumärke med målet att få fler att upptäcka Vadstena som boendeort, etableringsort eller en plats att besöka och semestra på. Vi fick uppdraget att analysera och [...]