SweDish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det är [...]
Väderstad
IdentxVäderstad – populärversion av Årsredovisning 2019 och 2020, Hållbarhetsrapport 2020 Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder är, och har i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till [...]
Svensk Plaståtervinning
IdentxSvensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]
Dynamic Code
IdentxDynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]
Returpack
bishopReturpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]
OnePartnerGroup
bishopOnePartnerGroup - i tillväxt är det viktigt att ha en gemensam grund När man är framgångsrik och växer så det knakar kan det vara svårt att hinna med det egna varumärket. OnePartnerGroup är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag med tydliga värderingar och engagerade medarbetare. I sin tillväxtresa, där [...]
Jönköpings utbildningsförvaltning
bishopJönköpings utbildningsförvaltning – lärglädje, hela vägen Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun har en bred verksamhet som omfattar allt från förskola, grundskola och gymnasieskola till kulturskolan och arbetsmarknadsfrågor (AMA). För att stärka bilden av utbildningsförvaltningen som helhet och möta framtida kompetensbehov efterfrågades hjälp med att ta fram en gemensam vision, värdegrund och ett [...]
Tidaholm
bishopTidaholm – att definiera och illustrera en plats Att jobba med ett platsvarumärke handlar om att fånga in platsens själ, det där speciella som är påtagligt just där. Det som definierar platsen, präglar kulturen, atmosfären och som gör att människor dras dit, trivs och vill tillbaka. Identx fick i uppdrag att [...]
Nässjö
bishopNässjö – ett annat Småland ”Mitt i den pittoreska idyllen Småland, bland röda stugor med Bullerbykänsla, tornar något helt annat fram. Rebelliskt och levande. En plats med en egen stil som är formad av sin industriella historia och en touch av rock ’n roll. Det är Nässjö.” En plats är också [...]
Kungälv
bishopKungälv - en plats för storheter Kungälv har genom historien varit en plats för kungar, viktiga överenskommelser och en viktig knutpunkt mellan tre nordiska länder. Idag finns de gamla fästningarna och byggnaderna kvar, men storheten ligger idag i att vara en plats där livet får utrymme, där allt finns inom räckhåll [...]