SweDish Pork sommarkampanj

SweDish Pork sommarkampanj– Idé, produktionsledning och annonsering  Bakgrund Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för svenska grisproducenter och arbetar för att utveckla näringen och tillsammans skapa världens i särklass bästa griskött. Uppdraget Identx har nöjet att arbeta löpande med Sveriges Grisföretagare och har sedan tidigare skapat kommunikationskonceptet SweDish Pork som ska kommunicera grisköttet på ett [...]

Skövde

Skövde – Platsmarknadsföring med visuell identitet, bildspråk och logotyp Skövde växer och utvecklas med sin nytänkande högskola och sitt starka näringsliv. Omvärldens vanligaste associationer är dock fortfarande starkt kopplade till berget Billingen och ibland även till den särpräglade dialekten. Skövde kommun och destinationsbolaget Next vill nyansera den bilden och få omvärlden [...]

Valla game education puff

Valla Game Education

Valla Game Education – PR och Grafisk form Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst. Kundens utmaning Valla folkhögskola ville få deltagare [...]

SweDish Pork

SweDish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det är [...]

Väderstad

Väderstad – populärversion av Årsredovisning 2019 och 2020,  Hållbarhetsrapport 2020 Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder är, och har i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till [...]

Logotyp och mönster för Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]

Dynamic Code

Dynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]

Logotyp för plasten Tidaholm, framtagen av Identx

Tidaholm

Tidaholm – att definiera och illustrera en plats Att jobba med ett platsvarumärke handlar om att fånga in platsens själ, det där speciella som är påtagligt just där. Det som definierar platsen, präglar kulturen, atmosfären och som gör att människor dras dit, trivs och vill tillbaka. Identx fick i uppdrag att [...]

Budskap ur Grundtubens varumärkesplattform, framtagen av Identx

Grundtuben

Grundtuben - plattform, visuell identitet och ny webb Grundtuben utför totalentreprenader för bullerplank och andra applikationer som kräver grundläggning. Grundtuben hade önskemål om att fräscha upp varumärket och Identx fick förtroendet att arbeta fram en plattform, skapa en ny logotyp och grafisk profil, arbeta fram en kommunikationsstrategi samt en ny webbsida. [...]

Till toppen