Swedish Pork

Swedish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det [...]

Väderstad

Väderstad – populärversion av årsredovisning och layout Hållbarhetsrapport Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder har, i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till sina olika målgrupper. Identx [...]

Logotyp och mönster för Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]

Dynamic Code

Dynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]

Logotyp för plasten Tidaholm, framtagen av Identx

Tidaholm

Tidaholm – att definiera och illustrera en plats Att jobba med ett platsvarumärke handlar om att fånga in platsens själ, det där speciella som är påtagligt just där. Det som definierar platsen, präglar kulturen, atmosfären och som gör att människor dras dit, trivs och vill tillbaka. Identx fick i uppdrag att [...]

Budskap ur Grundtubens varumärkesplattform, framtagen av Identx

Grundtuben

Grundtuben - plattform, visuell identitet och ny webb Grundtuben utför totalentreprenader för bullerplank och andra applikationer som kräver grundläggning. Grundtuben hade önskemål om att fräscha upp varumärket och Identx fick förtroendet att arbeta fram en plattform, skapa en ny logotyp och grafisk profil, arbeta fram en kommunikationsstrategi samt en ny webbsida. [...]

Logotyp för plasten Vadstena, framtagen av Identx

Vadstena

Vadstena - en kreativ historia Utmaning Konkurrensen om invånare, företag och besökare blir allt mer påtaglig och Vadstena Turism och Näringsliv AB ville definiera Vadstenas platsvarumärke med målet att få fler att upptäcka Vadstena som boendeort, etableringsort eller en plats att besöka och semestra på. Vi fick uppdraget att analysera och [...]