Site Zero

Site Zero – Namn, koncept och PR & kommunikation Bakgrund Svensk Plaståtervinning driver Europas största och effektivaste återvinningsanläggning för plastförpackningar. De har initierat projektet Plastsprånget, som handlar om att göra plasten i Sverige cirkulär. För att det på sikt ska bli möjligt krävs tre saker: 1. Att producenter av plastförpackningar designar dessa [...]

SweDish Pork sommarkampanj

SweDish Pork sommarkampanj– Idé, produktionsledning och annonsering  Bakgrund Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för svenska grisproducenter och arbetar för att utveckla näringen och tillsammans skapa världens i särklass bästa griskött. Uppdraget Identx har nöjet att arbeta löpande med Sveriges Grisföretagare och har sedan tidigare skapat kommunikationskonceptet SweDish Pork som ska kommunicera grisköttet på ett [...]

Valla game education puff

Valla Game Education

Valla Game Education – PR och Grafisk form Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst. Kundens utmaning Valla folkhögskola ville få deltagare [...]

Valla Folkhögskola

Valla folkhögskola – Varumärkesplattform och kommunikationsstrategi Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst. Kundens utmaning Valla folkhögskola hade behov av att förnya [...]

SweDish Pork

SweDish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det är [...]

Väderstad

Väderstad – populärversion av Årsredovisning 2019 och 2020,  Hållbarhetsrapport 2020 Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder är, och har i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till [...]

Logotyp och mönster för Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning

Svensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]

Dynamic Code

Dynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]

Identx har skapar pantrapporten för Returpack/Pantamera

Returpack

Returpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]

Till toppen