Bixia

Bixia – årsredovisning Tillsammans med Gryt film har Identx producerat elbolaget Bixias årsredovisning för 2018. Årsredovisningen är webbaserad och bygger till stor del på rörligt material. Syftet med en årsredovisning som bygger på filmer var att nå en bredare målgrupp genom ett lättillgängligt och intressant innehåll som besvarar de frågor som [...]

Returpack

Returpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]

CAV:OK

Cavok – namn, vision och syfte Sankt Kors Fastighets AB bygger fastigheter och nya miljöer och började hösten 2018 att bygga Linköpings nästa företagspark med verksamheter, forskning och innovation inom framförallt flyg, rymd och innovativa material. Identx fick i uppdrag att skapa namn, vision, syfte och kommunikationsplattform för området. Vår lösning [...]

IMA

Innovative Materials Arena - Vision, löfte och kommunikationsplattform Utmaning Innovative Materials Arena (IMA) är en ny satsning inom smarta och hållbara material i Östergötland. IMA består av en fysisk byggnad för materialinnovation med allt samlat på en plats (labb, verksamheter, forskning, spetskunskap, nätverk, utrustning etc.). Det är också ett internationellt nätverk [...]

Grundtuben

Grundtuben - Plattform, visuell identitet och ny webb Grundtuben utför totalentreprenader för bullerplank och andra applikationer som kräver grundläggning. Grundtuben hade önskemål om att fräscha upp varumärket och Identx fick förtroendet att arbeta fram en plattform, skapa en ny logotyp och grafisk profil, arbeta fram en kommunikationsstrategi samt en ny webbsida. [...]