Swedish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det [...]
Väderstad
IdentxVäderstad – populärversion av Årsredovisning 2019 och 2020, Hållbarhetsrapport 2020 Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder är, och har i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till [...]
Svensk Plaståtervinning
IdentxSvensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]
Dynamic Code
IdentxDynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]
Returpack
bishopReturpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]
Stockholms kooperativa bostadsförening
IdentxSKB – vi skapar rum för gott – och alla Tillsammans med Gryt film har Identx tagit fram en film som presenterar SKB, Stockholms Kooperativa Bostadsförening. Identx började med att genomföra en omvärldsspaning på hur andra företag arbetar med denna typ av film. Därefter arbetade vi, tillsammans med kund, fram ett koncept, [...]
Bixia
bishopBixia – årsredovisning Tillsammans med Gryt film har Identx producerat elbolaget Bixias årsredovisning för 2018. Årsredovisningen är webbaserad och bygger till stor del på rörligt material. Syftet med en årsredovisning som bygger på filmer var att nå en bredare målgrupp genom ett lättillgängligt och intressant innehåll som besvarar de frågor som [...]
CAV:OK
bishopCavok – namn, vision och syfte Sankt Kors Fastighets AB bygger fastigheter och nya miljöer och började hösten 2018 att bygga Linköpings nästa företagspark med verksamheter, forskning och innovation inom framförallt flyg, rymd och innovativa material. Identx fick i uppdrag att skapa namn, vision, syfte och kommunikationsplattform för området. Vår lösning [...]
IMA
bishopInnovative Materials Arena - vision, löfte och kommunikationsplattform Utmaning Innovative Materials Arena (IMA) är en ny satsning inom smarta och hållbara material i Östergötland. IMA består av en fysisk byggnad för materialinnovation med allt samlat på en plats (labb, verksamheter, forskning, spetskunskap, nätverk, utrustning etc.). Det är också ett internationellt nätverk [...]
Grundtuben
bishopGrundtuben - plattform, visuell identitet och ny webb Grundtuben utför totalentreprenader för bullerplank och andra applikationer som kräver grundläggning. Grundtuben hade önskemål om att fräscha upp varumärket och Identx fick förtroendet att arbeta fram en plattform, skapa en ny logotyp och grafisk profil, arbeta fram en kommunikationsstrategi samt en ny webbsida. [...]