Valla folkhögskola – Varumärkesplattform och kommunikationsstrategi Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst. Kundens utmaning Valla folkhögskola hade behov av att förnya [...]
SweDish Pork
IdentxSweDish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det är [...]
Väderstad
IdentxVäderstad – populärversion av Årsredovisning 2019 och 2020, Hållbarhetsrapport 2020 Väderstad Group är idag en av världens ledande aktörer inom jordbearbetning och sådd. Företagets maskiner och metoder är, och har i flera generationer, varit banbrytande för lantbrukare världen över. Det framgångsrika familjeföretaget arbetar aktivt med att bygga varumärke och relationer till [...]
Svensk Plaståtervinning
IdentxSvensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]
Dynamic Code
IdentxDynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]
Returpack
bishopReturpacks Pantrapport Returpack, som kanske mest är kända som Pantamera, driver retursystemet med pant för återvinning av dryckesförpackningar av plast och metall i Sverige. Varje år tar de fram statistik för hur mycket som pantas och de ville ha vår hjälp att sprida resultatet, öka kunskapen om nyttan med att panta [...]
Stockholms kooperativa bostadsförening
IdentxSKB – vi skapar rum för gott – och alla Tillsammans med Gryt film har Identx tagit fram en film som presenterar SKB, Stockholms Kooperativa Bostadsförening. Identx började med att genomföra en omvärldsspaning på hur andra företag arbetar med denna typ av film. Därefter arbetade vi, tillsammans med kund, fram ett koncept, [...]
OnePartnerGroup
bishopOnePartnerGroup - i tillväxt är det viktigt att ha en gemensam grund När man är framgångsrik och växer så det knakar kan det vara svårt att hinna med det egna varumärket. OnePartnerGroup är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag med tydliga värderingar och engagerade medarbetare. I sin tillväxtresa, där [...]
Delphi
bishopDelphi – "live the brand" Delphi, en av Sveriges största affärsjuridiska byråer, arbetade under 2018 fram en ny varumärkesplattform. Den nya plattformen – Brand booken skulle sedan implementeras på ett kreativt och relevant sätt internt hos alla Delphi kontoren samtidigt. Vi, Identx, fick i uppdrag att planera och genomföra en stor [...]
Jönköpings utbildningsförvaltning
bishopJönköpings utbildningsförvaltning – lärglädje, hela vägen Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun har en bred verksamhet som omfattar allt från förskola, grundskola och gymnasieskola till kulturskolan och arbetsmarknadsfrågor (AMA). För att stärka bilden av utbildningsförvaltningen som helhet och möta framtida kompetensbehov efterfrågades hjälp med att ta fram en gemensam vision, värdegrund och ett [...]